Znajdź swój produkt

wyszukiwarka zaawansowana
Producenci

Masz pytania?
Skontaktuj się z nami:


880 380 940
32 724 00 88

Promocje
Rękawice Hobby A1073
Rękawice Hobby A1073
8,54 zł 7,97 zł
para
Rękawice ochronne X-TARGET
Rękawice ochronne X-TARGET
2,38 zł 2,11 zł
para
Czyściwo bawełniane kolorowe mix a 10 kg
Czyściwo bawełniane kolorowe mix a 10 kg
34,15 zł 29,27 zł
opak.
Półbuty MAX POPULAR BLEID S1 SRC
Półbuty MAX POPULAR BLEID S1 SRC
77,24 zł 74,80 zł
para
Kurtka softshell  RedBerg V-STORM
Kurtka softshell RedBerg V-STORM
129,27 zł 126,02 zł
szt.
Pokrowiec skórzany na lampę LN-10
Pokrowiec skórzany na lampę LN-10
39,84 zł 36,59 zł
szt.
Rękawice X-Nitman
Rękawice X-Nitman
4,80 zł 4,63 zł
para
Rękawice X-Latos czerwono-czarne
Rękawice X-Latos czerwono-czarne
1,95 zł 1,79 zł
para
Rękawice X-LATOS Neon
Rękawice X-LATOS Neon
1,71 zł 1,62 zł
Półbuty Bearfield N05 S1-P SRC
Półbuty Bearfield N05 S1-P SRC
122,76 zł 116,67 zł
para
Spodnie do pasa Brixton Practical odpinane nogawki
Spodnie do pasa Brixton Practical odpinane nogawki
77,24 zł 74,80 zł
para
Jaka musi być minimalna temperatura w miejscu pracy, aby można było wykonywać swoje obowiązki?

Na każdym pracodawcy ciąży szereg obowiązków wynikających z zaleceń BHP. Jednym z nich jest zapewnienie odpowiednich warunków, które pozwolą na komfortowe wykonywanie czynności służbowych. Wiele kontrowersji budzi zapis określający jaka powinna być minimalna temperatura w pracy, poniżej której pracownik ma prawo odmówić wykonywania obowiązków wynikających z umowy.

Praca w odpowiednich warunkach

Każdy pracownik ma prawo do pracy w komfortowych warunkach, a zapewnienie takowych leży po stronie pracodawcy. Jeśli z jakiegoś powodu nie zostaną one spełnione, to pracownik może nie podjąć się pracy w danym dniu. Nie chodzi tu tylko o samopoczucie zatrudnionego, ale przede wszystkim o jego zdrowie i bezpieczeństwo. Warunki atmosferyczne są jednym z czynników wpływających na aktywność zawodową. Zbyt wysoka temperatura uniemożliwia pracę na satysfakcjonującym poziomie, obniża wydajność i efektywność. Obowiązujące przepisy uregulowały tę kwestię i jasno określiły jaka powinna być minimalna temperatura w miejscu pracy. Większy problem jest z maksymalną temperaturą. W przypadku pracowników fizycznych przebywających na hali mówi się o 28°C, a nawet 26°C w szczególnych sytuacjach. Z kolei pracownicy biurowi nie powinni pracować, gdy temperatura w pomieszczeniu przekracza 30°C. Pracodawca musi też zapewnić odpowiednią ilość napojów chłodzących – przy pracy na otwartej przestrzeni już powyżej 25°C, a wewnątrz – 28°C.

Minimalna temperatura w miejscu pracy

Według przepisów obowiązującego w Polsce prawa minimalna temperatura w miejscu pracy powinna wynosić 14°C lub 18°C. Wszystko zależy od tego, czy w pomieszczeniu wykonywana jest praca fizyczna, czy biurowa. Jeśli pracownik przebywa w pomieszczeniu typu chłodnia, które ze względu na proces technologiczny wymaga niskiej temperatury 14°C, to niestety nie może domagać się jej podwyższenia. Stanowi to wyjątek. Biura i miejsca, w których wykonywana jest lekka praca fizyczna, powinny mieć temperaturę powietrza nie niższą niż 18°C. Z kolei w takich pomieszczeniach jak szatnie, łazienki itp. temperatura nie może być niższa niż 24°C. Jeśli warunki te nie są spełnione, to każdy pracownik może odmówić wykonywania swojej pracy, bez ryzyka poniesienia negatywnych konsekwencji.

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl