Znajdź swój produkt

wyszukiwarka zaawansowana
Producenci

Masz pytania?
Skontaktuj się z nami:


880 380 940
32 724 00 88

Promocje
Komin/ ocieplacz termoaktywny
Komin/ ocieplacz termoaktywny
21,14 zł 13,41 zł
szt.
Czapka DualColor
Czapka DualColor
18,70 zł 14,63 zł
szt.
Wyposażenie do apteczek PK1
Wyposażenie do apteczek PK1
53,70 zł 45,37 zł
kpl
Kurtka softshellowa ocieplana PERFECT 04520
Kurtka softshellowa ocieplana PERFECT 04520
226,83 zł 211,38 zł
szt.
Klasyczne ochronniki słuchu PORTWEST PW48
Klasyczne ochronniki słuchu PORTWEST PW48
30,89 zł 26,02 zł
kg
Jaka musi być minimalna temperatura w miejscu pracy, aby można było wykonywać swoje obowiązki?

Na każdym pracodawcy ciąży szereg obowiązków wynikających z zaleceń BHP. Jednym z nich jest zapewnienie odpowiednich warunków, które pozwolą na komfortowe wykonywanie czynności służbowych. Wiele kontrowersji budzi zapis określający jaka powinna być minimalna temperatura w pracy, poniżej której pracownik ma prawo odmówić wykonywania obowiązków wynikających z umowy.

Praca w odpowiednich warunkach

Każdy pracownik ma prawo do pracy w komfortowych warunkach, a zapewnienie takowych leży po stronie pracodawcy. Jeśli z jakiegoś powodu nie zostaną one spełnione, to pracownik może nie podjąć się pracy w danym dniu. Nie chodzi tu tylko o samopoczucie zatrudnionego, ale przede wszystkim o jego zdrowie i bezpieczeństwo. Warunki atmosferyczne są jednym z czynników wpływających na aktywność zawodową. Zbyt wysoka temperatura uniemożliwia pracę na satysfakcjonującym poziomie, obniża wydajność i efektywność. Obowiązujące przepisy uregulowały tę kwestię i jasno określiły jaka powinna być minimalna temperatura w miejscu pracy. Większy problem jest z maksymalną temperaturą. W przypadku pracowników fizycznych przebywających na hali mówi się o 28°C, a nawet 26°C w szczególnych sytuacjach. Z kolei pracownicy biurowi nie powinni pracować, gdy temperatura w pomieszczeniu przekracza 30°C. Pracodawca musi też zapewnić odpowiednią ilość napojów chłodzących – przy pracy na otwartej przestrzeni już powyżej 25°C, a wewnątrz – 28°C.

Minimalna temperatura w miejscu pracy

Według przepisów obowiązującego w Polsce prawa minimalna temperatura w miejscu pracy powinna wynosić 14°C lub 18°C. Wszystko zależy od tego, czy w pomieszczeniu wykonywana jest praca fizyczna, czy biurowa. Jeśli pracownik przebywa w pomieszczeniu typu chłodnia, które ze względu na proces technologiczny wymaga niskiej temperatury 14°C, to niestety nie może domagać się jej podwyższenia. Stanowi to wyjątek. Biura i miejsca, w których wykonywana jest lekka praca fizyczna, powinny mieć temperaturę powietrza nie niższą niż 18°C. Z kolei w takich pomieszczeniach jak szatnie, łazienki itp. temperatura nie może być niższa niż 24°C. Jeśli warunki te nie są spełnione, to każdy pracownik może odmówić wykonywania swojej pracy, bez ryzyka poniesienia negatywnych konsekwencji.

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl